۴. تبعیض اجتماعی-طبقاتی
فیلمهای بسیاری در سینمای ایران به ترسیم فقر و زندگی طبقات محروم شهرت دارند، اما در اصل نگاهی ترحمآمیز به وضع و حال آنها پیشنهاد میکنند و آنها را همچون قربانیانی محکوم به پذیرش شرایط خود میبینند. اما فیلمهای دیگری وجود دارند که حتی شکست فرد محروم را با سربلندی و رستگاری او تصویر میکنند و بدون آن که امیدهای واهی بدهند، به اختلاف طبقاتی اعتراض میکنند. گروه دیگری از فیلمها نیز با نمایش تصویری جعلی از زندگی مرفه، به تحمیق مخاطب و جذب توأم با فریب او گرایش نشان میدهند.
نظر شما چیست؟
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *